سه ویدئو شعر از آنیما احتیاط
درست يا غلط «هنرويدئو» را نه در مناسبات تکنولوژيکی بلکه در به کارگيری و تولد آن به «نام جون پايک» ( Nam June Paik) و تصويری که او از پاپ تهيه کرد و همان شب در کافه گوگو نمايش داد نسبت می دهند.اين رسانة جديد تاثير عميقی برگفتمان های هنری گذاشت. هنرويدئو، غيرتجاری، شخصی، صميمی و غير روايي است.هم زمان با ظهور رسانه های جديد ،از عالم ادبیات ، «شعر» و تنها «شعر» توانسته است خود را در فضای اين رسانه ها دوباره کشف نمايد و شيوه های ظهورخود را معاصر کند و بر امکانات خود بيافزايد. باری، توسعة شعر در رسانه های جديد مستلزم شناخت حداقلی از خاستگاه اصلی آن ها يعنی هنر است. اين سه «:ويدئوشعر» انتخابی است از ويدئوهايي که طی ده سال گذشته ساخته ام، با ويرايش هايي در تيتراژ. معتقدم ويدئوشعر (Video Poetry) بسط و توسعة جنبه های بصری کلام است در لايه های هنرويدئو(Video Art). علاقه و کار من به روی لغت نامه ها، واژه ها ، ريشة لغت ها و فرم های بصری آن ها درطول اين سال ها، باعث شده است ، لايه ای از اين حرکت در ويدئوها نمود يابند. آنيما احتياط
الفما | یک ویدئو شعر از آنیما احتیاط | The Crow
الفما | یک ویدئو شعر از آنیما احتیاط | Worm your honoUr
الفما | یک ویدئو شعر از آنیما احتیاط | halazun
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
Δ
تمامی حقوق برای نشریه الفما و استودیو خلاقیت و ارتباطات بصری ویرا (www.veeradesign.com) محفوظ است . هرگونه استفاده از محتوی سایت: متن ها، تصاویر، آثار هنری فقط با اجازه رسمی از الفما و صاحب اثر مقدور است.